ROI og TCO
 
"Der skabes værdi allerede fra første møde"

En skræddersyet digital løsning (web, foto, video, dtp og programmering) behøver ikke være omkostningstung hvis man sætter ind de rigtige steder og der med får en positiv ROI* og en TCO** der harmonerer i forhold til ROI*.

Et eksempel kunne være.:
Nettoprisen på en skræddersyet hjemmeside/webløsning med CMS (Content Management System eller Kontrolpanel) ligger på godt DKK 400,- vejl. udsalgspris. pr. mdr. 
(over en 3 årig periode)
 
DKK 14.995,- / 36 mdr. = DKK 416,53,- (pr. mdr.)
 
En lille notits i avisen pr. mdr. kan det højst blive til for de penge.

Med en Media7 webløsning, sparer du tid og penge ved eventuelle ændringer og opdateringer på din hjemmeside.
Vi har stor fokus på bæredygtighed, pris, design, brugervenlighed, alsidighed etc.
Kort sagt er din ROI* noget vi er meget opmærksomme på når vi vejleder omkring dine digitale behov, uanset om det er en basal webløsning eller om der er tale om en total digital løsning, så skal tingene jo hænge sammen.

* ROI (Return On Investment) = kampagnegevinst, kampagneoverskud, eller kort sagt værdi for pengene. 
ROI bergnes normalt som den procentvise fortjeneste ved en markedsføringsaktivitet. Hvis en virksomhed eksempelvis bruger 10.000 kroner på en kampagne og virksomheden har en fortjeneste som følge af den på 20.000 kroner, så har virksomheden en ROI på 100%.

I vores optik vil al markedsføring med en dokumenterbar positiv ROI altid kunne betale sig, og bør ikke begrænses af fastlåste budgetter. Hvis en virksomhed kan tjene 500.000 kroner, hver gang virksomheden bruger 200.000 kroner, hvorfor så sætte et loft for hvor meget virksomheden bruger?

Undtagelserne er naturligvis, hvis man ikke formår at følge med i leveringen af den vare eller ydelse virksomheden sælger. Men i så fald har virksomheden et flaskehalsproblem et eller andet sted i organisationen, som regel er det gerne i indkøb og eller lager funktionen at flaskehalsen opstår, men der kan selvfølgelig også være flaskehalse i andre dele af organisationen. Det kunne eksempelvis være omstændige papirgange eller andre faktorer i virksomhedens Supply Chain Management = informations deling/forsyningskæde, som virksomheden sikkert bør overveje at gøre noget ved. Da vi også udvikler og programmerer skræddersyede totalløsninger kan vi højst sandsynligt optimere på mange af de processer hvor flaskehalse normalt opstår og dermed enten nedbringe eller helt eliminere flaskehalse.

Det er ikke altid helt let at måle den nøjagtige ROI på en kampagne. Det kommer noget an på omstændighederne. Indenfor nogle markeder er det f.eks. meget almindelig at folk surfer på Nettet og researcher i deres arbejdstid - og responderer måske på en af dine reklamekampagner (på deres arbejdscomputer) og når de så kommer hjem handler de (på deres private computer). Det kan i sådanne, og masser af lignende tilfælde, være umuligt at måle sammenhængen med den respons du fik på kampagnen og det efterfølgende salg. Men det skal dog siges at det i de fleste tilfælde er forholdsvis nemt at måle effekten af tiltag i form af kampagner eller andre it-projekter.

Der er også en del markeder, hvor folk surfer og researcher på nettet, men så laver den endelige bestilling eller handel off-line. Det gælder f.eks. ejendomsmæglere - ingen køber huset online, men de fleste starter med at researche her.

**TCO (Total Cost of Ownership)
Total cost of Ownership eller TCO er en model til beregning af de samlede direkte og indirekte omkostninger i et IT-projekt og eller andre omkostninger i forbindelse med nyanskaffelser generelt eller vedlighold.

TCO fokuserer dermed på udgiftsdelen af it-projekter, nyanskaffelser og eller vedligehold
 
TCO beregnes over hele projektets forventede levetid, og angiver derved de samlede omkostninger for projektet(er). Med korrekt beregning af TCO kan man sammenligne produkter og projekter på tværs af leverandører.
TCO beregnes oftest ud fra en række gennemsnitstal for branchen eller industrien, hvad naturligvis kun vil være et estimat for den enkelte virksomhed.
 
 
W3C Validator results... W3C Validator results...